söndag 28 augusti 2011

Livet runt tretti...

I min header har jag ju skrivit att bloggen ska handla om livet runt 30. Kanske bra om jag skriver lite om det nångång ibland då?  I och för sig handlar ju hela bloggen om mig och mina tankar och filosoferingar och jag är ju typ 30 så....

I alla fall. Jag hörde nånstans att man ska summera varje årtionde av sitt liv. Med början när man fyller 30. Så det tänkte jag göra nu. Även om det kanske inte direkt var i går jag fyllde 30...

Mellan 20 och 30, detta är vad jag hann med:

Jag blev mamma för första gången strax innan jag skulle fylla 20, så jag antar att det räknas hit.

Jag blev även mamma för både andra och tredje gången innan jag var 25 fyllda.


Jag träffade mitt livs kärlek när jag var 21

och lovade evig trohet mig när jag var 22

Jag avancerade från att jobba heltid som städerska till att arbeta inom omsorgen på en gruppbostad för förståndshandikappade för att sedan vidare avancera genom att börja plugga till sjuksköterska.

Men dessförinnan bytte jag stad till mina nya hemstad Jönköping, staden i mitt hjärta där jag för första gången i livet verkligen känner mig hemma. I Jönköping pluggade jag och tog min examen.


 Efter examen firade hela familjen med att åka till Paris och Disneyland.


Vilket leder mig in på vilka länder jag besökt under dessa 10 år: Thailand, Norge,



och ja, Frankrike då. Blev visst inte så mycket resande. Men jag hade ju fullt upp med annat!

 Köpte villa strax utanför Jönköping och lever nu ett stillsamt familjeliv med 3 fotbollsgalningar till ungar.

Det är egentligen inte riktigt klokt vad man hinner med på 10 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar