torsdag 11 augusti 2011

Dör av tristess

När ideerna är slut. När man gjort allt det där som man ska när man är ledig. Då sommaren tog slut och vind och regn piskar mot rutan. När alla vänner lyser med sin frånvaro, både mina och barnens (det är såklart jobb och semester som gäller för mina bekanta så vi har inte blivit övergivna!) Då utbryter en enorm tristess i mig. Jag blir mer och mer säker på att mitt beslut att byta jobb var det rätta. Jag varken vill eller har råd med att vara ledig så här länge på sommaren! Ja, jag är ärlig på denna punkt. Trots att det inte är helt PK. Man ska ju vara tacksam för all den tid man får tillsammans med barnen, de får ett långt härligt obrutet sommarlov. Men vet ni? Det läge som nu råder är inte roligt för nån. Barnens alla kompisar är bortresta eller på fritids. Regnet öser ner. Mamman är mer än lovligt less. Jag vågar påstå att både mor och barn i detta läge skulle må bättre av att träffa lite folk på jobbet respektive fritids.

När det har gått såhär långt, då har jag till och med ledsnat på att läsa. Har plöjt 5 böcker. Baka är inte roligt när jag kör LCHF. Pyssla skulle jag mer än gärna göra, men jag har inte rätta grejerna hemma. Lönen var halv denna månad, därför finns heller inte utrymme till shopping och utflykter.

Sitter och drömmer mig bort. Jag kräver inte mycket. Bara att något händer! Skulle så gärna vilja gå och se Svansjön till exempel.  Jag har aldrig varit på Kungliga operan och skulle verkligen vilja se en riktig livslevande balett! Varför inte då baletternas balett?! Så en weekend resa till Stockholm med besök på Kungliga operan? Ja, det vore något det!


Eller en restresa till något varmt land. Det vore inte heller fel!

Dessbättre vet jag att allt kommer att kännas bättre när jag är i gång med jobbet. Får lite utmaningar och saker att fixa och fundera på. Då blir jag mitt glada jag igen.

Tills dess får ni nog stå ut med ett och annat frustrerat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar