torsdag 18 augusti 2011

Frustration VS trötthet



Förra veckan var jag utvilad men frustrerad och rastlös. Denna vecka är jag trött och laddad till tänderna. Visst känner jag av att jag plötsligt går upp kl 06:00 varje morgon. Visst känner jag av att det är en massa nya intryck och en massa nya människor och att lära känna.

Men det är SÅ värt det. Trötthet slår rastlöshet med hästlängder! Dessutom kan man med gott samvete krypa upp i soffan med en mysig film en helt vanlig vardagskväll. För det har man liksom gjort sig förtjänt av. Har man suttit i solstolen hela dagen och endast tagit pauser för att göra sig nåt att äta, då är det inte alls lika mysigt att grotta ner sig i soffan. Då känner man sig ju bara seg och, ja, hmm vad var det nu. Just det. Rastlös.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar