tisdag 9 augusti 2011

LCHF mat!

I dag åt jag en så fantastiskt god lunch! En fantastisk smaksensation i all sin enkelhet.
Jag gjorde en sallad på några körsbärstomater, en bit gurka, en rejäl näve ruccola, tre skivor knaperstekt bacon, ett par tärningar flödeost (vitlök), lite prickig korv och så en klick äkta majonäs. MUMS!




Ett annat LCHF tips kan kanske vara LCHF-glass. Hittade i går på Ica en glass (Alvesta glass9 som utgav sig för att vara LCHF och GI vänlig. Definitivt ett måste att testa! Det verkade lovande ända tills jag såg att den var sötad med sötningsmedel. Men jag gav den ändå en chans.


Dock måste jag nog ge den en 2.a i betyg (på en 5 gradig skala). Glassen, som var av smaken gammaldags gräddglass med äkta vanilj, smakade först nästan ingenting. Sen kom en inte alls angenäm bismak (förmodligen från sötningsmedlet) fram och tog över smaken helt. Det var faktiskt inte särskilt gott ens till jordgubbar. Den får ändå en 2:a för att barnen gillade den. Isak, Elias ch en kompis till Elias åt glatt av den. Men Engla och jag gjorde inte vågen. Kanske är det en speciell sorts bismak som bara tjejer känner? ;)


Dock kanske den kan funka som smakförhöjare i en milkshake tillsammans med grädde eller mjölk  och bär? Kanske värt att testa... Nu när man ändå har den hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar