torsdag 17 april 2014

Öxnehaga




Idag var ju planen att springa 10 km i spåret vid Öxnehaga gården. Jag är som ni vet inte den som avblåser ett planerat löppass i onödan. Så jag ställde väckaren på 05:30 och packade väskan igår kväll.

När jag kom till Öxnehaga lyste solen och jag var alldeles ensam vid spåret.  Tryckte i gång endomondo och gav mig av.  Omgivningen var fanatisk och spåret inte alls så backigt som jag väntat mig. Därmed inte sagt att det inte var backigt men jag har väntat mig något i hästväg!

Den vackra omgivningen till trots infann sig dock inte det rätta flowet. Det var faktiskt riktigt kämpigt hela turen.  Benen kändes stela och tunga,  andningen var inte heller på topp. Men jag tog mig runt.  Kändes ganska bra efteråt med jag var helt slut i kroppen.  Är fortfarande trött så jag tror kanske att jag sprungit lite väl mycket det senaste.
Mitt vänstra knä/ben gör ordentligt ont också så nu får det nog bli några dagars vila. Vilket ju egentligen passar ganska bra eftersom det ju är påsk!

Trots detta rekommenderar jag starkt Öxnehagas natur reservat både för löpning och promenader.  Vacker gammal skog och vidunderlig utsikt över Vättern.

Whats not to like liksom!

1 kommentar:

  1. Imponerad av din väckarklocka!!
    Min ringer 8.30 :)

    Bra jobbat! O hoppas benen känns piggare snart!
    Jobbigt med smärtan i knät bara...

    Kanske ses i nån backe i Storvreta snart då...?? :)

    Glad Påsk kram på Dig!

    Kram J

    SvaraRadera