tisdag 1 april 2014

Dags för sammanfattning mars!

I början av varje månad ser jag tillbaka på månaden som gått. Då är det väldigt bra med en app som sparar alla data från tidigare turer.  Jag springer med endomondo och jag tycker den funkar bra.  Kul att kunna se var det gick fortast och att kunna se höjdskillnader samtidigt som hastigheten.  Då kan man lätt se att där det saktar in,  där är det oftast också en rejäl backe.

Just nu är det ganska inspirerande att följa utvecklingen.  Jag springer längre för varje månad. Dock inte fortare,  men det är en annan sak.

I mars sprang jag i snitt 2.62 mil i veckan. 118 km totalt.  Och då var jag dessutom förkyld en vecka!  Det är jag nöjd med.  Så här ser graferna för hur mycket jag sprungit månad för månad ut:


Springer lite mer nu än tidigare kan man lätt konstatera.

Idag blev det enligt planen en morgonmil. Gick sakta,  dels för att jag ville ha en bekväm tur utan kräkningar och dels för att det vart sjukt kallt!  -5 grader!  Var är våren? !

Var på det hela taget en skön tur.  Nu laddar jag för att få in lite backträning.... Tror jag behöver det för att utvecklas.

Kylan kan vara jobbig när man springer, men den gör Vättern extra vacker:


Bilden är tagen från tåget på väg till jobbet. 

1 kommentar:

  1. Otroligt vad du springer!!! Här ligger man i lä kan man lugnt säga! Imponerande är bara förnamnet!

    SvaraRadera