torsdag 24 april 2014

Men håll dig på bena männska!

Idag blev det som planerat en lite kortare tur i terräng.  Inte Hallby, det blev axamo istället. Flack bana men med lite lagom terräng. Tomas övertalade mig att ta ett säkert kort istället för hallby som ju kan ta knäcken på en alldeles. Landsjön runt är ju på söndag och c det skulle vara minst sagt retligt om man gick och skadade sig såhär ett par dagar innan.  Men säkert och säkert.... Jag vet inte jag.  För (min vana trogen tydligen) stöp jag ju i backen efter nån kilometer. Dessa eländiga små rötter!  Utan publik Tack och lov,  men ändå. Så snopet att plötsligt ligga med näsan i backen!  Kände att det sved till på höger smalben (vårens första tur i trekvartstajts!) Men valde att varken titta eller känna efter.  Så jag var snabbt på fötter igen och sprang vidare.


Benen kändes lätta och pigga,  men jag bestämde mig innan för att köra ett tempopass (vilket innebär att man pressar sig utanför bekvämlighetszonen hela turen) så jag fick upp flåset ganska ordentligt ändå.

Ska nog byta ut ett av mina milpass i veckan till ett tempopass hedan efter.  Det borde väl göra att jag vässar formen lite extra!

Men nu blir det två dagars vila från löpning innan loppet på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar