fredag 4 november 2011

Träna ryggen

Var hos min sjukgymnast i onsdags igen. Min axel är väl något bättre men helt bra är den definitivt inte! Kanske får skylla mig själv i det fallet. har ju inte tränat så mycket som jag borde.

Sjukgymnasten sa nåt som jag ju egentligen har hört miljoner gånger för men liksom inte fattat. Vi tjejer behöver inte lägga så mycket krut på att träna bröstmuskulaturen, vi ska hellre lägga krutet på att träna ryggen! Där är vi som regel mycket svagare och således är det inte lika kul att köra rodd t ex, eftersom det tar längre tid till att man kan se något resultat.

Om man tränar fel eller för lite rygg så får det så klart konsekvenser. I mitt fall har det lett till n felaktig hållning framför allt när jag sitter vid ett skrivbord/datan vilket i sin tur lett till att jag fått smärtor i axeln och att min muskel som sitter bakom skulderbladet försvagats ytterligare och resulterat i mer smärta... Ungefär så fattade jag på henne att det ligger till.

Så nu tränar jag ryggen enligt ett program som jag fått. Jätte tråkig träning om du frågar mig. men man kan ju trösta sig med att jag på köpet får snygg rygg, bättre hållning och mindre ont.

Ja, inte får man nåt gratis här i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar