onsdag 2 november 2011

Märklig

Har drabbats av en mycket märklig förkylning. Den är märklig däför att den, dels är otroligt långvarig, och dels för att jag liksom inte är hängig hela tiden. Vilket i och för sig är bra, eftersom den tydligen vägrar ge sig. Stora delar av dagen är jag hyfsat pigg. Inget snorande eller direkt hostande. Men så kliar det till i halsen och näsan börjar rinna och jag blir kraxig. Oftast någonstans på eftermiddagen. På kvällen är jag totalt utmattad och orkar knappt nåt. Knappt nåt bör väl egentligen definieras: Jag orkar laga middag, ta ett bad, läsa lite, sticka lite, men sen är det stopp. Möjligen orkar jag glo lite på TV också, om det råkar vara nåt att se där. I går vid 20-tiden kände jag att: Får man gå och lägga sig nu? Men jag gjorde inte det. Av den enkla anledningen att sova ändå inte varit särskilt enkelt den senaste veckan. Nästäppan lägger sig hela tiden på den sida som jag har huvudet åt och så får jag ont i min axel. Kan ju ha med detta att göra att jag känner mig trött. Men i natt i alla fall sov jag hyfasat bra. Vaknade bara 4 gånger och sov när väckaren ringde. Alltid nåt. Hoppas det betyder att jag håller på att piggna till.

Hur kan man förresten se på lilla Ebba om hon är förkyld? Jag brukar hålla skenet uppe och preparera mig med ipren och alvedon. Så det är inte säkert att det syns. Men om hon plötsligt dricker Te på kvällen istället för kaffe så kan det vara en hint. Anledningen till denna plötsliga ändring av normalt beteende beror förmodligen på överdos av ipren som lett till magkatarr, och möjligen halskrax. Magproblem till trots kan jag absolut inte klara mig utan kaffe på dagen dock.

Så, nu var det färdig-gnällt. Ja, det är min blogg och jag bestämmer när man får gnälla. Jag brukar ju inte göra det så ofta ändå. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar