söndag 6 november 2011

Baksug

Pysselsuget håller i sig. I går satt jag och pysslade i nästan 5 timmar i sträck, sen var barnen hungriga så mamman var tvungen att avbryta. Det jag pysslade med i går kan jag tyvärr inte visa (ännu), det var nämligen lite fix inför julswappen och jag vill ju inte avslöja mig helt ännu! Men jag hoppas i alla fall att min Tomte blir glad.

Även denna dag fortsatte i pysslandets tecken. Jag är nästan klar med hela julswappskalendern. Hade fixat alla "klappar" men av någon märklig anledning finns inte två av sakerna jag köpt... Dyker de inte upp får jag väl hitta på nåt annat. Förövrigt är jag klar och bara lite inslagning återstår! Så spännande! Längtar nästan tills det är dags att skicka i väg det så man får börja läsa om vad personen som får grejerna tycker!

Utöver det har jag bakat och försökt mig på att göra fudgebakelser. Av alla 20 bakelser jag gjorde blev 1 som den skulle! Ja, inte ska man bara stoltsera med det man faktiskt lyckas med, som den mänskliga person jag ä så erkänner jag glatt att även jag misslyckas ibland. Men jag tror jag vet vad jag gjorde för fel så nästa gång går det säkert bättre!





Bakningen gick det bättre med. Blev så sugen på nåt pepparkakigt så jag bakade en mjuk pepparkaka med lingon och serverade vispad grädde till. I skrivande stund har ungarna i huset satt i sig hela kakan. Ja, jag behöver då inte oroa mig för att ingen äter upp det man bakar! Receptet på kakan kommer från Leilas bok "A piece of cake".

Hoppas ni alla haft en fin helg! jag har verkligen haft en pysselhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar