lördag 5 november 2011

Lyckligt lottad



Alla helgons dag. Ser på Facebook att många (nästan alla?) saknar någon. Misst kanske en vän, familjemedlem eller släkting. Kanske inte nyligen men minnet finns kvar. Detta tycker jag är en fin högtid. Att minnas de som gått före.

Det slår mig samtidigt att jag är mycket lyckligt lottad. Jag är 33 år och har inte förlorat någon nära. Mina far och mor föräldrar är borta, men de gick innan jag var stor nog att lära känna dem. Jag har mina föräldrar kvar, min syster, min man och mina barn. Alla mina vänner.

Som sagt, jag är mycket lyckligt lottad. Jag låter denna högtid vara en påminnelse om vad jag faktiskt har. Ingen vet vad morgondagen har i beredskap, så låt oss vara tacksamma för de som finns hos oss och krama varandra lite extra.

Var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar