söndag 23 oktober 2011

Julswapp och adventskalenderdags

För tredje året i rad kommer jag att vara med i Julswappen. Julswappen är en adventskalender och fungerar som så att man fixar en paketkalender till någon i swappen och får även en paketkalender själv. Några veckor innan det är dags att skicka i väg paketen får man reda på vem man är Tomte till coh kan börja luska i dennes blogg om vad den personen kan tänkas bli glad av att få i sin paketkalender. Jag tycker detta är utomordentligt roligt! Inte alls bara att få paket själv, det roligaste är nog när man lyckas få till det med paketkalendern så att den man är Tomte till blir riktigt glad! Åtagandet att vara med tar förståss lite tid i anspråk, i form av att fota och dokumentera vad man fått och naturligtvis att fixa kalendern. Men det är det så värt! Detta börjar faktiskt bli en av de jultraditioner som jag absolut inte vill vara utan!

För att få vara med krävs att man har en blogg som uppdateras lite då och då och att man lovar att få i väg pakten i tid och att man visar upp vad man får minst 3 ggr i veckan på julswappsbloggen. Nu är det bara 2 platser i årets swapp kvar! Ska bli intressant att se vem jag är Tomte till i år! Och det är ju då det roliga börjar med att fixa och trixa och shoppa klappar. Några är redan klara, men man vill ju ha lite personlig klappar också.

Här hade jag tänkt bifoga en bild på förra årets paket, men de bilderna verkar ha försvunnit. Vi har bytt dator och jag hittar verkligen inte i det nya bild-biblioteket.

Hur som helst så ser jag fram emot detta. nästan lika mycket som julen själv! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar