söndag 9 oktober 2011

Höstliv

När man är mitt i småbarnstiden. Då livet mest går ut på att passa barn, byta blöjor, dra barnvagnar, mata strejkande barn, ständigt få sin nattsömn störd osv, då är det lätt att tänka att livet blir sig aldrig mera likt. Kommer man någonsin att kunna sticka i väg på en joggingtur helt oplanerat igen? Kommer man någonsin att kunna spendera en hel dag på stan utan gällande barn igen? Svaret är JA. Livet blir sig kanske inte helt likt, men ganska likt men ändå förändrat. På ett bra sätt. För när  de värsta småbarnsåren är över och man kommer ut som skolbarnsförälder på andra sidan. Då kan man göra allt det där igen! Man blir inte helt låst av att den andra föräldern inte är hemma. För barnen klarar sig själva en stund då och då. dessutom är barnen själva ett alldeles utomordentligt sällskap.




I går var jag och dottern på stan hela dagen (männen i mitt liv har denna helg lämnat oss för diverse andra aktiviteter!). Från tidig förmiddag till kvällen. Vi gick i affärer, provade kläder, kollade på prylar, handlade lite (mest Engla som fått pengar av farmor), fikade, åt lunch och gick på bio. En hel dag med shopping på stan. Helt utan gnäll. Vi hade väldigt mysigt får jag lov att erkänna! Och på något sätt gör sådana här dagar att man kommer sitt barn lite närmre. Det är faktiskt riktigt underhållande att lyssna på hennes tankar och funderingar.

Vädret var det bästa tänkbara för ändamålet att hänga på stan. Uppehåll, lite solglimtar och inte för varmt. Härligt klar höstluft.



Vad kollade vi då efter på stan? Jo framförallt letade vi efter onepiece i barnstorlekar. Men se det finns typ inte! Vi hittade visserligen på intersport, i stl 120, (Engla provade den och den satt så bra och hon var hur söt som helst i den!) för 800 kr. Lite för dyrt för min smak. Har kollat runt på nätet också men hittar inget som är sådär klockrent. Anledningen till letandet är att Engla har börjat fila på sin önskelista inför den kommande julen. Högst uppe på önskelistan står det ONEPIECE eller ZIPPERALL med stora bokstäver, detta har hon skrivit alldeles själv. För övrigt står det dator på rummet, TV på rummet, alla Barbie prinsesorna, Hello Kitty godis och läsk. (Ps. detta med onepiece ska jag erkänna att även JAG önskar mig. Gärna en cerisrosa eller lila, så nu vet ni!! ;-))

Vi väl se vad av allt det hon kan tänkas få av Tomten. Vi har ju lite tid på oss...

Filmen då? Jo det var ju såklart Smurfarna i 3D vi såg. Englade gillade filmen mycket. Jag var väl måttligt imponerad. Men visst, den var helt ok med tanke på att den är en barnfilm.




Söndagen har vi ägnat och idel lugna aktiviteter. Jag har tagit veckans tredje joggingtur (målet att springa en mil i veckan har gått över förväntan, denna vecka har det blivit 18 km totalt!) och Engla har kollat på film, lekt med lego och pysslat.

En mycket skön tjejhelg må jag säga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar