onsdag 26 oktober 2011

Bakat!!

I går kom jag igång med lite pyssel igen. jag har drabbats av någon form av pysselmani, i vanlig ordning på hösten. Började sticka på en mössa i söndags och bakade LCHF-muffins i går och i dag har jag surfat in på garnshopen Astrids blogg. ÅÅ vad jag blir inspirerad! Helst skulle jag vilja slänga allt jag har för händerna och typ råna hennes butik. Så härliga garner och så härliga coola och lättstickade mönster. Får allt bli en tur dit endera dagen. Men det brukar tyvärr inte vara gratis att handla där... Konstigt!

Hur som helst så fick jag tummen ur och bakde i går. Jättegoda muffins med chevreost och valnötter. Receptet finns i boken "LCHF husmanskost".


Detta är ju egentligen inte "Fika-muffins" utan mer matiga. Så när jag i dag inte hade någon matlåda att ta med till jobbet blev det istället två av dessa muffins och lite grönsaker. Blev väl inte proppmätt direkt men helt ok som lite lättare lunch. Goda är de i alla fall!

Dt finns de som inte tror att man kan fika så mycket när man äter LCHF, men det kan man ju, dels kan man ju göra små undantag (om man vill) eller så funkar det alldeles utmärkt att ta en eller ett par bitar mörk choklad och kaffe. Sämre fikastunder har i alla fall jag haft.



Min nya favoritchoklad är Lindts Intense mint. SÅ GOD! Perfekt till en kopp Java!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar