lördag 22 oktober 2011

Bak-tarmen

I går började det rycka i baktarmen igen. Nej, jag är inte magsjuk eller matförgiftad, jag menar såklart att min Bakningslust åter infunnit sig. När man kör LCHF så blir det verkligen inte mycket bakat längre, men jag tycker ju om att baka! Så det är en av de sker jag verkligen saknar med denna kosthållning. Det är ju inte så kul att baka och sen äter ingen upp det och så slutar det med att man får slänga det. För jag kan ju inte proppa i mina barn en hel sats cup cakes till exempel, även om de säkert gladeligen skulle äta!

Denna vecka har jag bestämt mig för att det är ok att fuska lite. Jag måsta ha sådana veckor för att sen kunna köra på länge utan så mycket kolhydrater. Så denna vecka har det både blivit pizza och lite godis. Hur som helt, eftersom jag har en sån vecka och maken utbrast att han var sugen på äppelpaj i går, så satte jag igång och bakade en makalöst god äppelpaj. Det var lite pyssel med den men det var det värt! Enligt receptet ska den stå till sig några timmar och ja, absolut, det kan jag fullständigt hålla med om. Vi åt i går men då kändes den ganska så torr. I dag var den härligt saftig och hade gottat till sig ordentligt. Mums! Helt i enlighet med receptet hos Underbaraclara serverade vi även vaniljgrädde till.



Min blev kanske inte riktigt lika snygg som hennes. Men säkert minst lika god!
Så nu är baksuget väckt och jag sitter mest och drömmer om att sätta i gång med julgodis, cupcakes och chokladpraliner. Att dekorera dem vackert och sedan... ta kort på dem - För äta är ju uteslutet. Hmmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar