fredag 6 juni 2014

Team nordictrail

I onsdags var jag och Tomas på kick off för Team nordic trail (TNT) Jönköping.  TNT är en förening som riktar sig till både nybörjare och rutinerade löpare som vill springa trail. Trail innebär stigar, leder och obanat (alltså rätt ut i skogen).

Jag var lite nervös innan, som man så ofta är inför nya grejer. Men nervositeten var onödig! Det var ett härligt gäng som samlades vid naturkompaniet på A6. Ledarna för gruppen presenterade sig och förklarade upplägget för kommande "träningar".

Efter det bar det av i lugnt tempo till skogen ovanför A6. Där fick vi lite löpteknik-tips av Miranda som är en av huvudledarna i TNT i Sverige.

Efter det blev det lite intervaller och fartlek. Kul! Men jobbigt! Jag är inte alls van vid intervaller (eftersom jag ogillar dem) Men i grupp fick det mycket lättare!  Jag blev genast såld på den här idéen.  Jag tror att de här typen av träning kommer göra mig till en starkare löpare och dessutom hjälper säkert gruppkänslan till att behålla motivationen och glädjen i löpningen. Jag tror jag kommer att pressa mig mer när jag springer med gruppen, och då kan jag ju med gott samvete bara ägna mig åt det jsg gillar bäst resten av veckan: distans och tempo löpning!

Så, både jag och Tomas är numera anmälda och redo att ge oss in i trail löpningens underbara värld!
Can't wait to start!

Nästa onsdag kl 18:30 kör vi. Och jag är redo!

1 kommentar: