fredag 20 juni 2014

Inte bara härligt

Det går riktigt bra i löpningen över lag. Kollade min springstatistik senaste veckan och den säger hela 50 km på Bara en vecka. Och det känns inte som om jag sprungit så mycket?  Kroppen vänjer sig verkligen vid den träning man utsätter den för!  

Men lite smolk i bägaren är det allt. Blåsor på fötterna! Närmare bestämt mellan tårna!  Hur kommer det sig liksom?  

Min teori är att när jag springer och det är varmt så svullnar mina fötter och skorna blir för trånga. Verkar alltså behöva nya skor.  Igen.  Och b även kanske merino ull strumpor för löpning? De sägs ju vara super för att förebygga både fukt, svamp och blåsor. 

Denna gång har jag kollat in ett par skor från salomon: salomon fellraiser. Det är ett par trailskor och jag har störst behov av just det eftersom ju sälen halvmarathon väntar!  Men denna gång ska jag prova ut skorna ordentligt innan jag köper!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar