söndag 29 juni 2014

Semester och nya rekord

Äntligen semester!  Vädret kunde verkligen vara bättre men sol eller inte, jag njuter av att vara ledig och inte ha så värst mycket tider att passa.
Semestern började med en weekend med mannen i mitt liv på Öster malma slott. Låter något flådigare än det var (hotellrummet var ganska enkelt) Men det var väldigt mysigt ändå.

Under helgen har vi hunnit med inte mindre än två löpturer. Den ena på drygt 7 km och den andra på 8.6 km. Den senare rundan sprang jag lite i förväg för jag ville hålla min egen takt. Joggade på och tyckte inte att jag sprang så där överdrivet fort.  Försökte mest hålla ett jämt tempo. Trodde därför knappt mina ögon när jag kollade gps-klockan och såg att jag hållit ett snitt på 5.50 min/km. Det var väldigt längesen jag hade en snittid på under 6 min på en lite längre tur. Upplyftande då att jag kände att jag inte tagit ut mig så mycket!  Det innebär ju att jag borde kunna klara milen på under timmen!

Nu är vi på väg hem från vår weekend i Södermanland och om det blir en löptur ikväll återstår att se.  Har fått ett par salomon fellraiser som jag är väldigt sugen på att testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar