torsdag 8 maj 2014

upp och ner

Idag startade jag dagen med intervaller på crosstrainern och lite styrka. Det gav ordentligt med energi.  Pigg och glad kom jag till jobbet och fick till en början mycket gjort. Men sånt kan tyvärr svänga snabbt.  Dagen utvecklade sig inte åt ett bra håll och jag var rätt slut och på dåligt humör när jag kom hem.  Vi har ju alla sådana dagar. När det blir så brukar jag normalt pigga upp mig med en springtur.  Det är det absolut bästa sättet att Glömma en jobbig dag och få ny energi. Men tyvärr vågar jag inte riktigt springa ännu.  Det är mycket bättre i vaden men jag vill nog att det ska vara helt bra innan jag ger mig ut igen.  Så planen är att springa på tisdag. Har hittat ett program för att bli redo för en halvmara på 12 veckor. Kör jag v programmet på i terräng så borde jag väl hinna bli redo för trailloppet i augusti?

Den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar