lördag 24 maj 2014

Trail och ljuvlig sommar

Igår skrev jag ju att jag planerade att ta minst en terrängtur i helgen.  Den är redan avklarad!  Tomas ville testa en ny runda i Bankeryd i går och frågade om jag skulle haka på.  Först hade jag verkligen inte tänkt det.  Vill ju inte sabba mitt ben som äntligen känns bättre.  Men samtidigt,  jag hade ju faktiskt inte ont efter 12 km turen.  Och jag sprang ju väldigt lugnt,  så ännu en tur skulle kanske inte skada ändå?

Efter en härlig grillmiddag, när vi satt och jäste i kvällssolen bestämde jag mig. Jag menar,  hur ofta har vi så här fanatiskt väder?  Så,  jag bestämde mig för att följa med.  Rundan skulle vara ungefär 50/50 asfalt och trail och ca 10 km långt.

Det blev en skön tur.  Även om det faktiskt var i varmaste laget.  Bitvis var det Verkligen trail, mycket rötter och ojämt underlag. Men omgivningen.  Så vackert.  En del av turen gick längs Vättern och att blicka ut mellan träden och höra vågskvalpet var helt lovely!

Idag känner jag inte just nåt i benet och jag tror nog det börjar gå över.  Denna vecka har jag sprungit 3 mil och benet är bättre än på länge.  Riktigt skönt!

Idag blir det lite styrketräning och imorgon vila.
Önskar er en fin helg!

Bild tagen efter springturen iför kväll.  Vår baksida i solnedgång!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar