fredag 2 maj 2014

Beethoven, Vivaldi och jag!

Här om dagen hittade jag en hög med gamla nummer av tidningen iform. De är så gamla att jag hunnit glömma innehållet i samtliga så nu har jag ju en hel hög med träningsinspirerande artiklar att djupdyka i.

Hittade ett nummer med en stor löpspecial och satte genast tänderna i den.  En artikel handlade om att springa till musik. För hade jag alltid någon spellista i lurarna när jag sprang,  men har allt mer övergått till att springa helt utan musik.  Det är väldigt skönt att höra skogens ljud och försvinna in i sina egna tankar när man springer så.  Dessutom slipper man skav i öronen efter hörlurarna.

Men så kom ovan nämnda artikel att handla om att springa till klassisk musik.  Jag har aldrig varit något direkt fan av det,  men ju mer jag läste desto mer intresserad blev jag.

Började även googla runt lite kring ämnet och inser att många älskar att springa till just klassisk musik. Enligt vissa ger det ett skönt flow på långpass och är avstressande i såg självt.

Så,  jag knappade in Beethoven och Vivaldi på Spotify och började lyssna.  Kände nästan direkt att det är ju detta jag ska ha i lurarna under morgondagens halvmara! Blev genast väldigt inspirerad och glömde nästan bort mitt onda ben. Men vid närmare eftertanke tänker jag inte låta det stoppa mig,  jag tejpar helt enkelt vaden och kör ändå.  Det kommer gå så bra!

Så,  nu har den rätta inspirationen infunnit sig.

Bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar