måndag 12 maj 2014

Löparkompis!

I precis hur många "kom i form-tidningar" som helst så står det alltid som ett av de första tipsen på att komma igång med löpningen är att hitta en löparkompis!  Jag har alltid snabbt hoppat över det rådet. Ingen av mina vänner vore särskilt nära så även om någon av dem faktiskt springer då och då så blir det lite ohållbart ändå.  Så jag har inte ens övervägt alternativet.  Men!  Så en dag säger en kompis som bor här i Bankeryd att hon vill bli min löparkompis!  Kul!  Nu är ju jag van att springa själv och trivs faktiskt ganska bra med det.  Men jag är även en social varelse som tokhatar intervaller! Så vad tror ni jag föreslog?  Jo,  intervaller!  En vän att springa med är nästintill oumbärligt när man springer intervaller.

Så,  idag var vi på vår första tur.  Blev lite längre intervaller 4x4 minuter där vi Pressade på.  Två minuters gång emellan. Kändes bra! Bra kändes det också att springa igen!  Inget ont i vaden!  Jippie!

Dessutom,  riktigt trevligt att småprata lite under uppvärming och nerjogg. Hoppas verkligen på fler sådana här turer!

En annan sak som ju skuggat springsolen en aning är ju blåsor på fötterna.  Kom ju tyvärr på att mina nya skor är för små. Så idag testade jag att springa barfota i mina trail glove från merell. Riktigt gött faktiskt!  Gick bra trots att jag har rester kvar av förra helgens halvmara.

Så,  nu är jag på G igen!  Med ny löparkompis och nyvunnen lycka över att känna att benen bär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar