lördag 17 maj 2014

Hallby!

Idag blev det en förmiddags tur i Hallby. Har varit sugen på att testa milen där ganska länge, men det har tagit emot lite.  Jag sprang den för typ 3 år sedan och det enda jag minns från det var att jag trodde jag skulle dö. Dessutom var det efter den turen för tre år sedan som jag för första gången i livet fick besvär med benhinnorna.  Så, nu förstår kanske att jag tvekat.

Idag var dock planen att springa 10 km och Tomas föreslog Hallby.  Suget att testa vann och medan barnen var utplacerade lite varstans gav vi oss av.  Så underbart att bara dra på sig löparkjolen, linne och skorna.  Sen ge sig iväg!  Älskar enkelheten i det.

Milen gick faktiskt bra.  Tomas har skrämt upp mig innan och framställt banan som rena tortyren så lite nervös var jag allt innan.  Kanske var det bra att bli lite uppskrämd för det gjorde nog att turen kändes lättare.  Första 5 km var inte särskilt jobbiga,  bara vacker härlig skogsväg. Senare halvan var backigare men kändes ändå ok.  Solen gassade och jag kände att ÄNTLIGEN  är det sommar och jag slipper strumpor,  byxor och jacka när jag springer.

Efter turen tog vi bilen till axamo badet och la oss i solen.  Fika hade vi också med oss och Tomas överraskade med att gå och köpa glass. Årets första tip top!

Detta blev sammantaget en riktigt härlig tur som gjorde hela min dag.  Det blir definitivt fler turer i Hallby!


1 kommentar:

  1. Bästa kombon : löpning o picknick i solen O med Mannen dessutom!!

    Kram J

    SvaraRadera