lördag 8 mars 2014

Vårens första dag!

Igår var jag trött och tung i huvudet.  Så jag la mig tidigt. Det hade jag definitivt igen idag.  Vaknade och kände mig pigg och kollade på klockan: 07:03. Jaha, det var den sovmorgonen.  Men eftersom jag ändå var klarvaken så steg jag upp. Satte på en kopp kaffe och läste lite i Runners world.

Förra våren sprang jag ofta på morgnarna och det har jag längtat efter hela vintern! Och nu när jag tittade ut idag strålade solen och det såg faktiskt riktigt härligt ut. Äntligen! Så träningsvärk till trots gav jag mig ut.  5 härliga km blev det i strålande solsken.  Underbart!  På väg hem stannade jag på Ica och köpte färska frallor till familjen.  Efter en solig morgonrunda vill jag lova att det var gott med frukost!

Världens bästa sätt att starta dagen och helgen på!
I övrigt har lördagen varit så där stoft men ändå kreativ som jag gillar allra mest;  har njutit sol,  hunnit besöka en sportaffär och provat springskor, bakat sockerfria mandelbiskvier och gjort egna chips tillsammans med Engla av potatis och morötter.
Just lovley! Hoppas även du njutit av solen idag!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar