tisdag 25 mars 2014

Backigt

Jag är en bekvämlighetslöpare. Min "comfortzone" ligger på halvflack terräng i 6:20 tempo. Då kan jag hålla igång hur länge som helst! Men backar kommer alltid finnas och jag vill inte avlida kämpandes upp för en lång backe!  Omgivningen runt Bankeryd är väldigt vacker och jag vill kunna njuta av den fantastiska naturen. Men då måste jag bestiga några berg då och då, så lika bra att börja träna!

Igår kände jag springet i benen kalla,  trots lite träningsvärk från terrängturen i lördags. Så jag gav mig av. Upp till spåret i Bankeryd, vilket ligger på en höjd så turen började med en lång backe.  Spåret består sen av idel upp och nerförsbackar i ca 3 km. Därefter tog jag en omväg hem och turen slutade på 7,5 km. Brände rejält i låren i samtliga backar. Sjukt bra träning tänker jag!

Nu får det allt bli ett par dagars vila innan jag åter tar en långtur.  Tänkte springa hem från jobbet på torsdag och ta en ny väg.

Omväxling både förnöjer och skapar utveckling! Men som sagt, ska man springa till, från eller i Bankeryd får man räkna med många backar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar