söndag 9 mars 2014

Vår och träningsvärk

Idag har ju våren verkligen kommit, och det med besked! Solen värmer, visst blåser det friskt men i lä så går det till och med att sitta i t-shirt och bara njuta! Som jag längtat!

Såna här dagar kan man ju barainte sitta inne och göra ingenting. Så vi packade lite matsäck och gav oss ut till en grillplats vid Hökensås. Friska vindar som sagt men riktigt mysigt ändå. Korvgrillning och en tur runt en av sjöarna fick avrunda turen. Det var ju inte utan att man började längta efter lite skogslöpning. Löpning i sol och skog är verkligen rent manna för själen.

När vi kom hem gav sig maken ut på en tur och jag hade mer än gärna hängt med, men jag mitt pucko glömde ju stretcha i går efter min morgonrunda så i dag är jag stum i vaderna och känner av benhinnor. Så kanske bäst att vila i dag då. Typiskt.

Planen förteckna ser ut som följer: Tisdag planerar jag att springa hem från jobbet (ca 16 km), det ska vara 5 plusgrader och helklart på eftermiddagen om jag ska tro SMHI så det borde ju bli en skön tur. Sedan blir det nog en tur från jobbet till idrottshuset på torsdag (ca 8 km). Sen är det hög tid att börja träna inför Sälen fjäll (halv)maraton, så på lördag eller söndag får det bli milen i Habo. Det är en rejält kuperad mil så det borde väl vara bra uppladdning gissar jag.

Bjuder på lite bilder från dagen så länge!





På återseende!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar