onsdag 12 mars 2014

Nytt lopp i Jönköping!

Jag har verkligen känt att jag vill springa en halvmara nu på våren, för att liksom hålla motivationen uppe. Men ska jag vara ärlig så är det också för att jag vill springa fler lopp i år än jag gjorde förra året (förra året sprang jag tjejmilen i New York och midnattsloppet i Göteborg). Fram till i dag var jag anmäld till två lopp i år; Landsjön runt och Sälen halvmaran. Men nu, mina vänner, är det tre lopp inplanerade!

I år ska nämnligen Friskis och svettis anordna en halvmara i Jönköping! Den 3 maj är det dags och jag ska såklart hänga med! Fattas ju bara annat när det är så nära. Att Landsjön runt går veckan innan (12 km den 27/4) gör inte så mycket, jag får se Landsjön som ett kul träningspass innan halvmaran helt enkelt.

Sträckningen är tydligen inte klar ännu men ska börja och sluta på Hovrättstorget och sträcka sig väster om Jönköping. Gissar att det kommer att gå upp till Järstorp och kanske över Dalvik, Mariebo? Vad vet jag. kan nog bli lite backigt men det ska väl denna löpardonna klara.

Om du är intresserad av loppet så kan du läsa mer HÄR Anmäl dig DU också! Vore kul att se lite "kändisar"  i spåret. :-)

Förövrigt blev det ju en liten tur i går hem från jobbet. Fortfarande ganska segt efter fökylningen, eller om det är pollen i luften som ställer till det. Kändes i alla fall ganska motigt och jag fick ta det rejält lugnt i de sista backarna för att orka. Men jag körde med mantrat; Skit i hur fort det går, bara klara distansen! Så det och att solen sken och att Vättern glittrade så vackert i solskenet tog mig igenom. Sprang 5 minuter långsammare än sista turen innan jag blev förkyld och 7 minuter långsammare än min bästa tid på hemvägen. Ja ja, jag springer ju inte för att komma fram fort. jag springer ju för att springa, så då spelar ju tiden egentligen ingen större roll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar