torsdag 3 januari 2013

Nyårsutmaningar!

Många äro de som avgivfa ett nyårslöfte eller två.

Jag är en av dem!

Det verkar gå någon slags trend i att "lova att inte lova något", men jag ser verkligen inget fel med att sätta upp mål och utmaningar för sig själv. Tror tvärtom att vi behöver det! Har man inte något mål, kommer man ju inte heller någonstans!

Så, i vanlig nyårsanda ska jag då avgiva några små nyårslöften.

1. Det första man tänker på är ju såklart vikten och hälsan. Jag bryr mig väl egentligen inte så mycket om just vikten, men jag vill vara hälsosam och sund och vill helst slippa frågan om jag är gravid. Så, hälsotänk ala mindre bröd och pasta, mycket lite eller inget godis (dock tänker jag unna mig en bit mörk choklad per dag) och TRÄNING. Träning är den viktigaste delen i mitt hälsotänk faktiskt. Att röra på sig är en livsnödvändighet för ALLA oavsett vikt så det är hög prio på det!

2. Har man då ett nyåslöfte som rör den fysiska hälsan så kanske det inte är så fel med ett nyårslöfte som rör det andliga livet också? Vi hade besök av en familj häromdagen, mannen i familjen är förövrigt pastor i en mindre församling, och han kom med en liten utmaning: Läsa ut hela bibeln på ett år! Ja, visst låter det som en utmaning från en pastor? ;) Men inte så dumt ändå! Och jag är sällan sen att nappa på en utmaning som känns lte sådär lagom utmanande. Jag säger mig ju tro på Bibeln, men har aldrig läst hela! Det får vi ändra på! Så, mitt andra löfte är att börja följa en ettårig bibelläsningsplan. Vilket jag redan gjort. Två första dagarna är avklarade och det är inte alls så jobbigt som man skulle kunna tro! Faktiskt riktigt intressant!

3. Hur det går med träning, häslosam livsstil och bibelläsning tänkte jag att ni skulle få följa här på bloggen. För nästa löfte är...: *trumvirvel* Att ta nya tag med bloggen och bli lite flitigare med att uppdatera här!

Ja, vi får se hur det går med alla dessa löften, men hursomhelst så är jag riktigt taggad så här i början av året! :-)

God fortsättning på det nya året till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar