tisdag 18 december 2012

Så olika det kan vara

Jag älskar jul och allt som hör till. Jag älskar att pyssla, baka och pynta. Julen stressar mig inte.
Eller jo, lite kanske, om hela december gått och jag inte hunnit mysa med glögg och julmusik en enda gång, då skulle jag bli stressad, men det har ännu inte inträffat.

Jag inspireras enormt av pyssel och bakprogram på TV, och nu åker skämskudden fram, men jag blev till och med inspirerad av Jul med Ernst i söndags. Kanske jag inte just vill göra det han gör, men själva grejen, bak och fix, det inspirerar mig!


I dag på jobbet satt vi och diskuterade julen, jag och några kollegor. Någon sa att sådana program är ju bara till för att ge folk dåligt samvete. Vem hinner fixa med sånt?

Så olika man kan uppfatta saker! Fast det är klart, om man inte gillar att baka och pyssla, då blir man säkert bara stressad om det är det man förväntas göra hela december.

Men vem har sagt att man MÅSTE pyssla? Man kan ju faktiskt strunta i pyssel och bakprogrammen och göra precis det man själv vill, om det så är att shoppa kläder, sitta under en filt och lyssna på musik eller något helt annat!

Mer jul åt folket! Se till att göra det DU inspireras av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar