torsdag 24 januari 2013

Sockersött

Detta med att sockerfasta alltså. Jag känner inte längre av någon abstinens, men sugen kan fortfarande bli! Eller egentligen, sugen på att vara sugen liksom! Blodsockerkurvan är så där tråkigt stabil att man liksom längtar efter en liten kick, eller bara själva grejen med att kolla på film och äta lite godis. Men detta varar ju inte för alltid. Som väl är. Funderar på om det kan vara så att jag är en äkta sockermissbrukare? Jag menar, jag VILL inte ens bli av med suget, egentligen! Vill INTE vara utan godis för resten av livet, godis är för gott och livet för kort. Men jag vill å andra sidan inte heller få svullen mage, blodsocker fall och illamående, vilket ju blir resultatet om jag trycker i mig en påse godis.

Svårt det där.

Hursomhelst. I helgen ska jag i alla fall testa att göra en glass som en av mina vänliga bloggläsare så generöst delade med sig av receptet på. En Glass utan socker och med jordgubbar. Kan ju funka, så det ska absolut testas! Återkommer om det! :-)

Sen kanske det är så att om man nu är en äkta gottegris som älskar att baka så ÄR det lite hårt att avstå allt socker. Jag plågar mig själv med härliga bakbloggar och sockersöta bakböcker. Blir sugen på att baka precis allt. Lovar, inspirationen till att baka har aldrig varit högre!

I natt drömde jag till och med att jag bakade kanelbullar...

Livet är hårt ibland! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar