fredag 4 januari 2013

Baksidan

Det är inspirerande och roligt att sätta i gång med nya sunda vanor. Men allt har en baksida. Så även detta.
Så här i början av året tänker jag att det kan vara bra med en liten avsockringsperiod. Jag är en äkta gottegris och efter jul lever annars det där ständiga suget kvar. Så, såhär i början av året äter jag inga snabba kolhydrater och inget socker. Det söta jag får i mig kommer från frukt och lite honung i teet. Annars Inget sött.

Det som först händer då, nej, det är inte en fullskalig kör i mitt inre som sjunger det sockerlösa livets lov. Det är ren och skär abstinens! Jag blir trött, får ont i huvudet och blir ganska så lättirriterad! Tycker det talar för sig själv hur sunt det egentligen är att häva i sig kola och knäck hela julen. MEN, jag vill faktiskt inte vara utan det. Jag tar hellre lite sockerabstinens efter jul. Det brukar gå över på ett par tre dagar. Så på söndag borde jag må bättre. Då blir det också genast enklare att göra sunda val när man inte hela tiden är sugen på något sött.

jag vill att detta ska vara en helt ärlig blogg, så ni kommer att få läsa lite om baksidorna också! .-)

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vax kul med inlägg här :)

    Hur går bibelläsandet nu?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Råkade skriva en kommentar till men du ser svaret va?

      Radera
  2. Och väldigt kul med en kommentar!! :-) Tack Maria!

    Det går bra med bibelläsandet! Eftersom jag ofta sitter med mobilen i handen, och spelar quizkapen eller kollar facebook så kom jag på att den tid jag lägger på det långt överskrider tiden det tar att läsa några kapitel i bibeln. Så den där bibelappen har varit rätt så revolutionerande för min bibelläsning får jag lov att säga! :-)

    Kram till dig!

    SvaraRadera