söndag 22 januari 2012

Räkna timmar

Läste i ett inlägg på facebook om hur kvinnor är. Bland mycket annat (som skrämmande nog var ganska så sant!) stod det att en kvinna vid sänggående räknar ut hur många timma hon får sova. Precis det gör jag varje kväll. Av vilken anledning? Ingen aning!

Eller är det kanske för att jag har nån fixide om att jag måste sova 8 timmar för att vara utvilad och om det visar sig att det är 8 timmar kvar tills klockan ringer så  somnar jag gott i trygg förvissning om att jag kommer att vara en pigg, glad och utvilad mamma/kvinna nästa dag.

Eller så surnar jag till för att jag inser att jag kommer att få alldeles för lite sömn. Då somnar man inte lika tryggt och gott.

Eller kanske är det en kontrollgrej? Att allt inasburdum måste planeras? Jag menar, som att man när man vaknar funderar ut vad man ska ta på sig, innan man hunnit kliva upp, funderar ut vad man ska äta, medan man klär på sig, tänker ut den snabbaste vägen genom trafiken när man äter frukost och planerar arbetsdagen medan man sitter i bilen, på vägen hem redan har klart för sig vad som ska ätas till middag och om något måste handlas osv osv. Inabsurdum. Riktigt så illa ställt är det inte med mig. Jag är inte riktigt så planerande. Men nära nog.

Eller, kanske man helt enkelt räknar timmarna tills man ska vakna för att det är så otroligt roligt med lite hjärngympa före läggdags.

Vilket som, jag trodde jag var ensam om detta!

Tydligen hade jag fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar