onsdag 4 januari 2012

Angående jobb

Jag skrev ett inlägg om lycka strax innan jul. Lyckan då berodde på att det hade ordnat sig på ett alldeles fantastiskt sätt med jobb för mig.

Jag blev faktiskt i denna jobbsökarsväng erbjuden inte mindre än 2 olika jobb. Det första jag erbjöds kändes inte alls perfekt. Det var ett helt ok jobb, jobbet som sådant var det verkligen inget fel på. Men. Det var på långt avstånd ifrån hemmet (och inte särskilt bra kommunikationer dit, bil var ett absolut måste, på slingriga vägar). Det var bara ett graviditetsvikariat och ja, endel andra orsaker gjorde att jag faktiskt, med handen på hjärtat, inte var själaglad. Men, precis då jag var tvungen att lämna ett definitivt besked om hur jag skulle göra. Så dyker ett annat erbjudande upp. Ett fantastiskt erbjudande. Jag har fått jobb på barnmottagningen som barnsjuksköterska. Ett yrke som är perfekt för mig, eftersom det är ungefär exakt vad jag är utbildad till. Dessutom ligger det bra till i förhållande till där jag bor och jag vet att det är en mycket trevlig arbetsplats eftersom jag redan känner några som jobbar där. Inte en fast tjänst förvisso, men ändå. Har tidigare knappt vågat drömma om att få jobb DÄR.



Så nu är jag "riktig" sjuksköterska igen. Till min sons stora glädje. Kanske är det inte så coolt att ha en skolsköterska till mamma när man är 9 år? Tja, vad vet jag om vad som rör sig i barnens huvud. :-)

3 kommentarer:

  1. GRATTIS! jag vet att det är supertrevlig personal där (och snygg!!) efter att ha gått där i nästan 15 åe med dottern :9 LYCKA TILL!!

    kRAM / Maria

    SvaraRadera
  2. Ha ha Maria, snygga arbetskamrater kan ju aldrig va fel! ;-)

    SvaraRadera