måndag 17 november 2014

Att springa med hund

Jag har en löparkompis, Emelie, som har två hundar. Hon springer ofta med dem då det är "draghundar" som behöver mycket motion. Flera gånger när vi har varit ute och sprungit berättar hon om sina löpturer med hund. Vad jag förstår hjälper hundarna till en hel del när man springer. Vilket gör att man kan hålla en betydligt högre fart än annars.

Allt detta prat om att springa med hund har verkligen gjort mig sugen på att testa! Så, när vi var ute och sprang igår föreslog Emelie att jag kunde få testa springa med en av hennes hundar, hon har ju två, så då kan vi ju springa med varsin.

Men hur det nu var så kom vi att prata om detta med hund hemma (jag och Tomas) och Tomas verkade faktiskt lite sugen på att också testa att springa med hund. Så, efter lite messande med Emelie kom vi överrens om att åka till en kompis till henne som har många sådana hundar (alaskan husky). Emelies kompis har en hund som behöver ett hem och vi kunde ju få testa att springa med henne och se hur vi tycker att det verkar...

Så, på torsdag ska vi testa både jag och Tomas. Att springa med hund för första gången.

Återkommer om hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar