söndag 18 december 2011

Vill bli klar!

Det är mycket julklappar som ska fixas i år. Har vid ett flertal tillfällen trott att jag är klar. Men så kommer jag på att JUST ja, Henne/honom har vi inte fixat något åt.

Missförstå mig inte. Julklappar, presenter och paket är något jag gillar. Både att få och att ge. Men mest gillar jag att hitta den perfekta gåvan till helt rätt person. När man hittar något som är sådär klockrent. DET är lycka! I år har jag hittat minst en sådan. Hoppas jag i alla fall. Det återstår ju att se på julafton!

Jag har blivit något av en ekonom på senare tid. Kan kanske ha att göra med att under de år jag pluggat och samtidigt haft villa och 3 barn så MÅSTE man vara ekonomisk, sen blir det naturligt att fortsätta. Jag eftersträvar att hitta en gåva som mottagaren blir glad för, har användning för och där det finns en tanke bakom. Det gör att ibland kan den perfekta gåvan kosta ganska lite, i bland lite mer.

För mig är det inte en klyscha, för mig är det så: Det är tanken som räknas.

Men när man inte hittar det där som är sådär klockrent det är DÅ det blir lite besvärligt...

Nu är jag dock nästan klar. Ska bara fixa julklappar från mor min till mina barn (min mamma bor långt bort och är synskadad, det blir lättare att jag hjälper henne med den biten).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar