lördag 10 december 2011

Julpyssel

I år rullar livet på i sån fart att jag inte riktigt hinner med att göra allt det där roliga Ni vet, pynta, byta alla gardiner, baka pepparkakshus, skicka julkort. Inget av det är fixat än! Jo, lite har vi pyntat, men inte alls så mycket som vi brukar! Veckorna rasar i väg i ett fasligt tempo. Det försenade julfixandet kan säkert ha med vårt renoveringsprojekt att göra också. Vi håller ju på att renovera badrummet på nedre plan. Mycket mer komplicerat och tidskrävande än man hade kunnat föreställa sig (är det inte alltid så med renoveringsprojekt?).

Nåja, i dag har jag försökt pyssla lite i alla fall.

Fortsätter på blomtemat:


Det syns inte så bra, men detta är ett zinkhjärta (som jag förövrigt fick i julswappen första året jag var med!) som jag fyllt med hyacint, juleld och ja, vad heter den tredje blomman? Och en massa fin mossa. Jag är riktigt nöjd om jag får säga det själv!


Mitt lilla adventsljusfat fick lite mera piff som jag hittade när jag letade efter ovannämnda zinkhjärta. En liten mus som har mage att vända baken till kameran! Och egenhändigt tovade flugsvampar. Musen är också en gåva från en tidigare julswapp. :-)



Och så slutligen, inspirerad av UnderbaraClara planterade jag en hyacint i en av mina favorit-temuggar. Nu väntar jag bara på att de ska börja blomma så jag får känna den underbara doften!

I bakgrunden skymtar en adventsljusstake som Elias gjort i slöjden. Jättefin!

Med detta hälsar jag God natt. Med en önskan om mera tid för pyssel, bak och piff!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar