tisdag 13 december 2011

Snart jul!

Försöker knåpa i hop en inöpslista till julen. I vanliga fall brukar denna lista vara helt klar vid det här laget, men nu är den knappt pbörjad! Börjar ni ana en viss stress här? Nja... Lite kanske. Jag brukar vara ute i mycket mer god tid än så här!

Julbordet verkar i år i alla fall bli en blandning av färdiglagat och hemkokt. Sitter och grunnar och grunnar på vad jag kan ha glömt på min lilla lista, för nåt är det!! Nån som kan hjälpa mig att komma på VAD? Lax har jag medvetet valt att inte ha med. Jag gillar det men inte så mycket i hop med julmaten. Faktiskt.

Detta är vad jag hittills kommit på att vi måste ha till Jul:

Mat till julen 2011:

Julskinka
3 sorters hemmagjord sill (5.min sill, recept i tidning)
”Köpe sill”
Ägghalvor med majonnäs och räkor, dillkvist
Hemmagjorda köttbullar (LCHF)
Prinskorv
Rödbetssallad
Senap
kalvsylta
Leverpastej
Kalkon (bacon, senap och äpple fyllning)
Revbensspjäll
Brysselkål
Janssons frestelse
Vörtbröd
Tunnbröd
Lutfisk

Vit chokladfudge
rockyroad
Tryffel
knäck
vanlig fudge
marsipanfigurer

Help me out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar