onsdag 14 december 2011

Mera godis!

Har testat ännu ett nytt recept på julgodis. Jag kan liksom inte förmå mig själv till att koka vanlig gammal knäck, jag vill testa nåt nytt! Naturligtvis blir det vanlig knäck och kola också men det tar emot lite... Vet bara inte riktigt när jag ska hinna eller orka. Blir så sjukt trött på kvällarna och på dagarna är jag ju på jobbet!

Ork finns det däremot till nya inspirerande recept, eller vad sägs om vit chokladfudge? Lite annorlunda och faktiskt riktigt gott!  Lite barn har också provsmakat och godkänt detta nya julgodis.


Som den godhjärtade människa jag är så kommer även receptet här:

Vit chokladfudge


1 1/2 dl socker
11/2 dl grädde
1dl ljus sirap
En nypa salt
Kokas till 123 grader

Tillsätt sedan 50 g smör. Rör om ordentligt! Sen i med 100 g hackad vit choklad, 1/2 dl grovt hackade torkade tranbär och 2tsk färsk riven ingefära och 1/2 dö pistage nötter. Häll i en smörpappersklädd form och låt stelna. Skär i rutor och NJUT! 



Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar