torsdag 10 mars 2016

Morgonträning

Som, jag skrev i ett tidigare inlägg är jag inne i ett flyt i träningen just nu. Jag är lite av en periodare när det gäller det mesta så inget konstigt i det. En orsak kan vara att jag lagt till både styrketräning och lite yoga till min löpning. Det är verkligen inspirerande att prova nya saker och känna att man har potential till att utvecklas. När det gäller styrketräningen märker jag redan att det går framåt. Får nästan ingen träningsvärk och kan göra fler upprepningar i de flesta övningar. Potential att utvecklas har jag verkligen också när det kommer till yogan. Det är många övningar jag inte klarar att göra korrekt. Även om jag för mitt liv inte kan förstå hur jag någonsin ska kunna få ner höften i duvan till exempel.

Jag skrev ju förresten lite i ett annat inlägg om min tveksamhet till yoga. Tveksamheten kvarstår, men jag tänker att om jag kör hemma själv och ser det som ren styrke- och smidighetsträning så borde det ju vara lugnt.

Att lägga till lite alternativ träning verkar hur som helst vara väldigt positivt för träningsinspirationen. Hela denna veckan har jag suttit på jobbet och riktigt längtat efter att komma hem så jag kan springa eller träna. Men, det gör mig lite ofokuserad på jobbet känner jag. Jag tycker om mtt jobb och vill ju göra bra i från mig på jobbet också så därför gick jag idag upp tidigt för att hinna träna innan jobbet.
Märkligt nog kände jag mig inte alls trött när jag gick upp kl 5. Tränade i drygt en timme och i dag har jag känt mig både pigg och fokuserad på jobbet. Jag vet ju detta egentligen. Morgonträning är det som passar mig absolut bäst. Och nu börjar det ju märkas att det är ljusare på morgnarna och då blir det lättare att komma upp tidigt.

Ser fram emot den vår som mycket snart borde vara här och att gå upp samtidigt med fåglarna och springa in dagen  som just börjat.

Har du inte testat morgonträning tycker jag absolut att du bör göra ett försök. Det passar kanske inte för veckans alla pass, men några!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar