torsdag 28 juli 2011

Pocketogram

I dag när maken kom från jobbet hade han med sig en trevlig överraskning. Nämnligen ett pocketogram! Han hade fått den på jobbet och eftersom jag är den största bokälskaren i detta hus så gav han den till mig. Jag var naturligtvis tvungen att genast ge mig ut på hemsidan och kolla in vad de hade för pocketböcker att erbjuda. Urvalet var inte dunderstort och sidan retade mig en aning med att inte ha någon sökfunktion. Hade hittat andra delen i en av Nora Roberts trilogier på loppis i dag och tänkte att jag med lite tur kunde få första delen här... Men efter idogt letande kunde jag konstatera att de inte hade några böcker av Nora Roberts.

Däremot hittade jag en annan bok som jag tänkt läsa:

Postcard killers av Liza marklund och James Patterson.
Ska bli intressant att läsa den, men det lär dröja. jag har ganska mycket olästa bcker hemma nu... Ha vid flera tillfällen shoppatloss både på adlibris och diverse loppisar och har nu följande böcker hemma. helt olästa(!): Vårlik av Mons Kallentoft, Sushi för nybörjare av Maryanne Keyes (ja jag har faktiskt inte läst denna av henne, än!) tre böcker av Joyce Carol Oates (Älskade syster, Fallen och en till som jag inte kommer i håg namnet på), Fröken Smillas känsla för snö (fick den i födelsedagspresent av min syster Makenaa ) En dag (kommer inte i håg författaren, har börjat lite på den men inte direkt fastnat...) och säkert några till som jag inte kommer i håg just nu. Så ni hör ju själva. hösten, eller i alla fall början av den, är räddad!!

Angående Pocketogram så får jag ju säga att det är en kul ide. Lätt sätt att ge en present till någon som bor en bit bort. Att mottagaren sen kan välja själv vilken bok den vill ha är ju smart! Men ett inte så litet minus för deras avsaknad av sökmotor och något klerna utbud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar