torsdag 28 juli 2011

Konsten att göra ingenting

Eller, konsten att vara ledig. Möjligen kan det vara så att jag under en så lång tid har haft så många järn i elden att jag inte riktigt fixar att vara sysslolös. Rastlösheten som drabbar mig tar sig lite olika uttryck. Bland annat blir jag ganska pysselsugen. Har suttit och kollat in panduros hemsida och även en sida som heter skapamer.com pyssel är dyrt. Således gav jag mig av till Erikshjälpens second hand butik i dag. Där brukar man kunna hitta ett och annat som till en billig peng inspirerar till pyssel. Men inte i dag. Det var mycket folk, jag var less och tja... Kom nästan tomhänt hem.

När jag är uttråkad, då verkar inte ens pyssel (har suttit och virkat lite på en sjal i dag) eller bokslukning (är inne på denna veckas andra deckare) kunna hjälpa. Jag måste bli bättre på att vara ledig.

Finns det nån kurs i det?

1 kommentar: