lördag 9 augusti 2014

Vilken dag!

Idag har varit en väldigt bra dag!  Ni vet,  en sådan som man säkert kommer minnas många år framöver!  Vi började dagen med pannkakor till frukost,  som sig bör en lördagsfrukost när hela familjen äntligen är samlad igen efter att barnen varit på läger.  Efter det drog vi till djäknesundet vid norra Vättern. Ett otroligt vackert ställe med fantastiska "hopp-klippor". Där hängde vi i några timmar och maken hade fixat matsäck också minsann!

Efter att ha suttit och päst i solen hela dagen var jag sedan mycket springsugen. Konstigt det där, senast jag sprang var i onsdags så det var ju bara två dagar sedan,  men ändå kändes det jätte längesedan!

Det blev en lång trail-tur!  Följde Bankerydsleden upp till gröna spåret (Habo gränsen stugan).Sprang sedan hela gröna spåret tills jag kom tillbaka till samma ställe och följde bankerydsleden tillbaka hem igen.  24 km trail!

Är verkligen nöjd med den turen,  det kändes bra mest hela vägen trots ett ordentligt skyfall. Jag var så blöt att det plaskade om fötterna för varje steg!

Hade bitvis lite ont i höger knä och efter 22 km fick jag samma hållliknande smärta i magen som jag fick vid förra långturen. Vet inte vad det kan vara?  Kämpade mig fram de sista km tills jag kom fram till Bankeryds kyrka där leden börjar.  När jag kom ut ur skogen mötte mig en härlig syn: Kyrkan stod klädd i kvällssolen och över stod en hel regnbåge. Så vackert!  Synd att jag inte hade telefonen med.  För det hade blivit en bra bild!  Fylldes i alla fall av tacksamhet till Gud. För mig är regnbågen ett löfte från Gud att han aldrig överhet sina barn.

Sista km hem från kyrkan gick jag.  Glad, men något sliten.

När jag kom hem hade familjen fixat filmmys. Så härligt att efter en varm dusch krypa upp i soffan med hela familjen runt sig.

En helt perfekt dag!

Imorgon blir en vilodag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar