lördag 5 maj 2012

Beroende

I morse vaknade jag med en outhärdlig huvudvärk. Klockan 7 en solig lördagsmorgon. Jag är inte sjuk. Så vad kan då denna huvudvärk bero på? Jag behövde inte tänka efter särkilt länge.



Vår kaffebryggare har lagt av. Plötsligt drar den inte upp vattnet. Den bara står och leverom och inget kaffe blir bryggt. Detta har såklart fått några mindre roliga följder.



Inget kaffe till mig.

På jobbet i går fastnade jag i en arbetsuppgift på eftermiddagen och när jag, en halvtimme efter alla andra kom till fikarummet för en eftermiddagstår. Då är kaffet slut. Trött, som man ju kan få vara en fredags eftermiddag, orkade jag inte brygga nytt och sen gick hela senare delen av fredagen utan kaffe till lilla Ebba.

Att fixa en cappuccino eller en latte tar ju lite tid, och det är den enda sorten som går att fixa hemma hos oss för tillfället. Vilket gjorde att jag inget kaffe fick heller på kvällen.





En latte i morse, gjord på en dubbel espresso, återställde omgående balansen i kroppen och huvudvärken försvann.

Hej, Jag heter Ebba, och jag är koffeinberoende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar