lördag 5 maj 2012

Ny bryggare.

Jag fortsätter väl på kaffetemat. Nu när det enda jag kan tänka på är en nybryggd kopp kaffe.

Att ens kaffebryggare går sönder öppnar ju ett hav av möjligheter. En ny kaffebryggare köper man ju inte varje dag direkt. Så nu har jag ju chansen att skaffa mig en snygg och bra kaffebryggare. Efter lite letande, diskuterande med vänner och faktiskt lite provsmakande har jag kommit fram till vad jag vill ha.



Jag vill ha en moccamaster. I rött allra helst. Den finns i silver, svart, guld och vitt också. Men rött, ja det är min färg det.

Den finns även med termoskanna.



Vilket ju förståss kan vara praktiskt. Men den har jag inte hittat i rött.




Eller rosa för all del. En rosa hade jag väldigt gärna velat ha om det inte var för en enda saks skull. Jag misstänker att min man inte vill ha rosa i köket. Men visst vore det coolt? Och ju mer man tänker på det, visst skulle en rosa kaffebryggare verkligen piffa upp vårt kök som går i svart, grått och vitt? Jo... Det skulle det verkligen. 

Hej, jag heter Ebba och jag vill ha en rosa moccamaster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar