söndag 11 september 2016

Progress!

Nej, jag springer inte direkt än.  Och visst kastas jag mellan hopp och förtvivlan nästan varje dag.  Men.  Rent objektivt ser läget ut som följer:

*Magövningen jag fick av sjukgymnasten. Ni minns va? Den där jag nätt och jämnt klarade 1 (!) Repition. Och målet var 20 utan att vila.  Nu klarar jag 40. Per ben.  Utan vila. Det är väl framsteg ändå?

*Jag kan ta långa promenader utan känning i knät.  Testade springa lite lätt igår.  Ingen känning förrän 4:e försöket. Då slutade jag och gick istället.  Knät känns inte sämre efter det.  Skyndar långsamt.

*Jag har hittat ett program för att stärka upp knät vid den typ av knäskada som jag har.  Följer den slaviskt sedan igår.  Lite för tidigt att utvärdera än.  Märkligt bara att jag inte fått något sådant program av min sjukgymnast? Kör i alla fall även de övningar han gett mig.  Bland annat knäböj med ryggen mot en vägg.

*Bakslag vid cyklingen. Jag vågar numera cykla "fastklickad" men det resulterade i ordentligt ont i mitt andra knä.  Antagligen någon felinställning. Så, antar att jag får cykla i vanliga skor tills jag hunnit fixa det.  På Team sportia lovade de hjälpa mig.

*Efter en veckas förkylning är jag nu igång igen med styrketräningen för mage och rumpa igen. Jag tycker det går bättre och bättre och jag tror att det är detta program jag har att tacka för mina framsteg i magövningen i första punkten.

Så, lite bakåt men mest framåt. Jag tänker komma tillbaka starkare än innan.

1 kommentar:

  1. Alla steg framåt är bra steg framåt. You go girl och snart är det längre turer igen!
    http://lifeofrunning.blogg.se/

    SvaraRadera