söndag 17 maj 2015

När man slutar försöka

Jag har alltid önskat att mina barn ska upptäcka tjusningen i att springa. Inte så att jag försöker pracka på dem min kärlek till löpningen, men genom att ibland föreslå en löptur eller så.  Det har gått sådär får man väl säga.  Ibland hänger de gärna med,  ibland vill de inte alls.

Jag har även försökt motivera dem med att föreslå att de ska hänga med på olika lopp,  och det har funkat ibland.  Men den senaste tiden har jag gett upp, möts för det mesta av ett; aldrig i livet!  När jag föreslår ett lopp så då har jag lagt ner det.

Döm då om min förvåning när Elias efter gårdagens lopp (jag och Tomas sprang vilden x-trail 10 km) säger att han kanske vill haka på nästa år!

Och lyckan slutar inte där. Vi fick en reklam lapp för John Bauer trail run i går och den lappen blev liggande i bilen.  Idag hittade Engla den och föreslår att hon kan ställa upp i barnloppet (3,4 km). Elias är inte sen att haka på och säga att han vill springa 10 loppet med Tomas.

Vi får väl se hur det blir.  Men glad blir jag i alla fall över att de inte verkar ha så mycket emot löpning,  när allt kommer omkring.

2 kommentarer:

  1. Wow!! Kul att barnen hakar på!!

    Här har vi börjat ta liten runda på helgen ihop- jag o döttrarna. Mysig stund med prat o pepptalk! :)
    Tonårssönerna tränar mkt i skolan + gym.
    Men så hittade vi ett Zombie-lopp. Det är 5 km i skog o typ industriområde o på olika platser dyker folk utklädda till zombies upp o ska jaga ikapp löparna. Det tyckte 17 åringen lät kul Så det loppet kör mannen o sonen i sept ( i Örebro).

    Själv ser jag framemot 25/7- 1 mil var 3:e timme.!!! Har ju läst om dina bravader o tycker det verksr tiktigt kul o utmanande!! :)

    Ha det bäst!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! John bauer loppet (ett lokalt lopp här i Jönköping ) går också i september och barnen vill springa äppleloppet också (också i september ) annars hade nog zombieloppet varit något för min 17-åring! Han spelar ju fotboll (det gör Elias också) så konditionsmässigt fixar han det nog utan så mycket träning. Men även han verkade inte helt negativ till john bauer loppet. :-) Själv måste jag säga att det där med att bli jagad av zombier låter fruktansvärt! 😨

      Radera