tisdag 16 september 2014

Förkyld!

Eländes elände! Jag som var så taggad inför ett lopp som gick här i Jönköpingstrakten förra lördagen. En två mil lång terrängbana som enligt ryktet ska vara rätt lättsprungen. jag tycker att lopp är roliga då det är väldigt motivationshöjande och trevligt med folk som står och hejar osv. Så jag övertalade maken om att anmäla oss till Löprallarn som gick förra lördagen. Han var lätt motvillig men anmälde oss ändå.

Och så blev jag sjuk. I lördags hade jag ordentligt ont i halsen och vågade därför inte äventyra min hälsa genom att springa. Tomas sprang ändå och lyckades faktiskt ta diverse personbästa. Kul för honom!


Jag däremot blev sjukare. I söndags bröt det ut med full kraft och jag fick snuva, hosta och feber. Skit också. Fattar inte varför jag jämt ska bli så dunderförkyld när jag blir sjuk. Visst, jag är väldigt sällan sjuk, men när jag blir det så verkar jag bli det ordentligt. Så i dag och igår är jag hemma från jobbet. Febern höll i sig även igår men idag verkar den gett med sig. Hoppas på bättring. Känner mig i alla fall betydligt piggare när jag inte har feber. Däremot har jag hostat hela natten  så jag har ordentligt ont i bröstet.

Lär väl inte bli några löpturer denna veckan...

Känner grav absitens, inte bara efter löpningen utan även av att röra på mig. Blir fullständig rastlös av att sitta hemma och vila! Inte min grej alls.

I dag är jag som sagt lite piggare, så jag funderar på om en lugn promenad till Ica kanske är ok trotsallt. Behöver köpa mjölk och min astmamedicin är slut, så en promenad får det bli. Solen skiner ju och lite frisk luft har väl ingen dött av.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar