tisdag 21 augusti 2012

svamp och bad

I helgen som gick kom ju åter sommaren på besök. Tänka sig, att här har vi gått och trott att det är sommar i juni och blir gruvligt besvikna, så är det bara helt enkelt så att det är i augusti det är sommar! Ja ja, ska försöka komma i håg det till nästa år!

I helgen som var hade vi det i alla fall helt förträffligt. Vi badade på axamo och jag tog en längre simtur, jag riktigt njuter av att kunna simma långt utan att behöva oroa mig för barnen längre (de lovade dyrt och heligt att inte bada medan jag simmade). Det ger nästan, men bara nästan, samma tillfredställelse som att springa.


Springa ja, det har jag tagit det väldigt lugnt med på sista tiden. Min höft pajade, typ (fick foglossning som heter duga efter de senaste turerna, och nej, jag är INTE gravid)  och så har ju benhinnorna strulat mer än lovligt så en ordentlig vila från löpning har det blivit. Nu fokuserar jag på styrka och simning istället.

Men helgen bjöd inte bara på bad, den bjöd även på kantareller! Eftersom min man roar sig med att strutta runt i skog och mark lite titt som tätt så har han faktiskt hittat några kantarellställen!



Så, hemmagjord glass, kantarellpaj, sol och bad. Ja, mycket mer än så krävs inte för att lilla Ebba ska bli nöjd!


Man får passa på! Allt för snart blir det mörkt och kallt... ;-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar