onsdag 13 juni 2012

Som normala människor

I Bland önskar jag att man kunde få bli sjuk som vanliga människor. Lite förkyld i februari. Inte akut bronkit i Juni. Suck pust host och stön. Hatar verkligen bronkit! Varför får jämt JAG det?! Nån kanske säger att det beror på min astma, nån att jag klär mig för kallt, nån annan att jag har otur och drabbas just av det viruset Grr!

Det värsta nuförtiden när jag får bronkit är att jag vet vad de är. jag vet vad det innebär. Nu är jag bara inne på vecka nummer 2 med ständiga hostattacker. Bronkit brukar ge hosta i ca 3-5 veckor. Suck.

Just nu funderar jag på om man kanske kan jogga lite lätt ändå? Jag har ju ingen feber och känner mig inte särskilt sjuk. Det är bara hostan och andningen som besvärar. till andningen finns det ju luftrörsvidgande så rent teoretiskt borde jag väl inte blir sämre???

Jag crosstrainade i alla fall i måndags. 50 minuter i lugnt tempo. Gick ganska bra bortsett från en och annan hostattack. Men jag blev inte sämre efter det.

Nåja, jag ska nog ta det lilla lugna med joggingen trotsallt. Jag vet ju att man egentligen inte ska... Men det suger i benen och nu är jag riktigt trött på alla hinder som kommer i vägen för min löpning. Är det inte benhinnorna så är det lungorna. Tydligen.

Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar