tisdag 10 februari 2015

Att springa

Ibland tänker jag att jag kanske springer för mycket.  Att jag nog är lite manisk och borde nöja mig med mindre.  Men så påminner något mig om känslan som infinner sig efter några km löpning och jag tänker att jag springer för lite.  Man borde nog springa lite varje dag egentligen!

Det som hindrar är ju att kroppen också behöver tid för återhämtning. Men när man springer som jag (ganska lugnt utan att pressa sig)  tror jag att man kan springa ganska mycket utan att skada sig.

Nu är jag uppe i ca 4-5 mil i veckan.  Mer blir nog svårt att komma upp i, man har ju jobb och familj också.

Dygnet borde ha fler timmar!

När denna tid på året kommer,  när det tydligt märks att det blir ljusare, solen börjar värma.  Då spritter hela min kropp av motivation och inspiration till att springa.  Drömmer om tidiga löpturer i soluppgången.  Att ge sig ur utan en massa kläder och mössa.

Snart nog är vi där.  Mycket snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar